צור קשר l תקנון l דף הבית l מפת אתר l הבלוג
 
שאלות נפוצות
ריכזתי כאן קצת שאלות נפוצות ששואלים אותי לגבי הלימודים באיטליה והתשובות שלי.
הפוסט הזה הולך להיתעדכן הרבה ככה שכדאי לבדוק מדי פעם אם יש חידושים.
רק לחדד לכם שאני רק מספר לכם מה ייצא לי לראות ולשמוע ושעל אחריותכם לעשות את הבירורים מול הרשויות המתאימות.


קבלה ולימודים
  • האם זה נכון שהלימודים באיטליה הם בתמכונת של אוניברסיטה פתוחה?
זה לא נכון. הלימודים מועברים בהרצאות בכיתות לימוד ונבחנים בכתב או בעל פה במוסד. יש גמישות מסויימת בבחירת תאריך הבחינה וגם בדיקת הנוכחות בהרצאות לא תמיד מתבצעת אבל מפה ועד אוניברסיטה פתוחה המרחק עצום.
  • האם זה נכון שאין פרקטיקה באיטליה?
זה לא נכון, לפחות לא בפאביה. החל משנה שלישית יש פרקטיקה קלינית בכל סמסטר שמתחלקת בין מחלקות חובה ורשות. הבקרים מוקדשים לפרקטיקה בבתי חולים ואחרי הצהריים מתקיימות ההרצאות. מלמדים את הסטודנטים לקחת אנמנזות, להשתמש בססטוסקופ ולעשות בדיקה גופנית, אולטרסאונד באורולוגיה וכו. מעבר לזה קיימים סמינרים שמלמדים קריאת א.ק.ג, תפרים כירורגים, איבחון קולות לב וכו. פעולות פולשניות על פציאנטים (ניתוחים, אינטובציות) שמורות לרופאים כמו בכל מקום אחר.
  • כמה קל להתקבל? מה היו סיכויי הכניסה שנה שעברה בכניסה לתוכנית באנגלית?
הסיכויים להתקבל הם פונקציה של ביקוש והייצא, ואין דרך לדעת כמה הולכים לגשת למבחן בכל שנה, אפילו נסיון של שנים קודמות מראה שאין קשר בין כמות האנשים שמגיעים בין שנה לשנה. אם עוברים את רף ה20 נקודות הסיכויים להתקבל הם מאוד גבוהים. תוכל לראות מבחנים לדוגמא כדי להבין פחות או יותר את סגנון השאלות
  • האם חייבים בגרות מלאה ופסיכומטרי ומה השפעת הציונים על הקבלה?
בגדול חייבים בגרות מלאה ופסיכומוטרי עם ציון כלשהו. הציונים של שניהם לא נכללים בדירוג המועמד. בשנה האחרונה ממוצע בגרות גבוה נתן בונוס של 5 נקודות במבחני הכניסה אבל לא סינן מועמדים (לא היה סף מינימום או חובה כלשהי להזין את הממוצע).
  • האם עשית את המבחן הסטנדטי או שעשית מבחנים נוספים די להיכנס למסלול הלימוד באנגלית בפאביה?
הדברים השתנו קצת מאז שאני התקבלתי. כיום יש מבחן קבלה באנגלית שניתן לעשות גם בארץ שהוא גם מבחן מסנן מבחינת האנגלית כי חייבים לקבל בו לפחות 20 נקודות מתוך 80 כדי להיכנס לדירוג המתמודדים.

  • האם יש מסלול 4 שנתי לרפואה באיטליה?
נכון להיום אין מסלול כזה. המסלול הרגיל שיש נמשך 6 שנים. אבל יש אפשרות לדלג שנים במידה וכיסית את כל הקורסים של אותה שנה במהלך לימודים אקדמאים אחרים ברמה מספקת.

  • האם בסוף 6 שנות לימוד באיטליה, אוכל להתמחות בארה"ב אחרי מבחן מעבר, או רק באירופה?
הלימודים באיטליה בכלל ובמסלול באנגלית בפרט מוכרים בארה"ב (בדקתי אישית), ואת רשאית לגשת למבחן רישוי אמריקאי - USMLE שאחריו תוכלי גם להתקבל להתמחות. הלימודים במסלול באנגלית הם מספרות אמריקאית והרבה מרצים גם מתרגלים במקרים קלינים כדי לחזק את הידע כמו שאוהבים לעשות בארהב.
  • האם אלפא טסט ו- IMAT זה אותו מבחן? ואם לא אז מהם ההבדלים?
זה לא אותו המבחן, אבל הוא דיי דומה אבל החלק של ידע כללי מאוד שונה בו. ההבדלים בעיקר בשאלות בחלק של ידע כללי שמהווה 30 מתוך 60 השאלות. בIMAT באנגלית בחלק של ידע כללי יש בעיקר שאלות הגיון, וב-אלפאטסט באיטלקית זה בעיקר שאלות יידע על גאורפיה, היסטוריה, תרבות, פילוסופיה, אומנות, פוליטיקה וכו
.
עלויות וכלכלה
  • האם זה נכון שללמוד באנגלית עולה יותר מאשר באיטלקית?
זה לא נכון. הלימודים באוניברסיטה ממשלתית באיטליה עולים אותו הדבר בכל מסלול בין אם באנגלית או באיטלקית. יש גם אוניברסיטאות פרטיות כמו סאו רפאלה במילאנו שעולות כמו מקביליהן בהונגריה.
  • כמה פלוס מינוס עולה לך שנה?
אני מוציא בשנה משהו כמו 9000 יורו אבל זה מאוד תלוי אם אני נוסע הרבה לטייל ויוצא הרבה או לא. בנוסף לזה אם לא מקבלים שום הנחה בכלל (שזה די נדיר), שכר הלימוד המלא הוא 3800 יורו לשנה, אבל אני לא מכיר ישראלי שמשלם יותר מ1800 והרוב משלמים הרבה פחות מזה.

  • אתה מצליח לעבוד תוך כדי הלימודים?
אני ורבים אחרים מצליחים לעבוד. יש אישור עבודה חוקי לחצי משרה (20 שעות בשבוע) שמגיע אוטומטית עם הויזת סטודנט. באופן עקרוני בשנים הראשונות באיטליה קשה למצוא עבודה בגלל השפה, וגם כשעובדים אז זה מתכון כמעט בטוח להאריך את הלימודים, אבל הרב צמח בקהילה היהודית במילאנו (30 דקות נסיעה) עוזר מאוד גם בעניין הזה אם יש צורך.

כללי


  • אם יש אזרחות אירופאית זה מקל?
אזרחות אירופאית מורידה את הסיכויים להתקבל כמעט לאפס כי אין זכאות להיכנס דרך מקומות שמורים לזרים והרבה אנשים שאני מכיר נרשמו עם הדרכון הישראלי שלהם כדי לחסוך בעיות בעניין הזה ולא היו אומרים שיש להם דרכון אירופאי. זה כמובן דברים ששמעתי, אני לא אומר שזה מה שצריך או חוקי לעשות.
  • אם בן/בת הזוג שלי בלי דרכון אירופאי הוא יקבל אישור שהיה בגללי?
כל עוד לא מדובר בבני זוג שהתחתנו או שיש להם איזשהו ססטוס חוקי, ובן הזוג לא מתכוון גם הוא ללמוד משהו, אין סיבה שיתנו לו/לה ויזה.
  • האם גם המסלול לרפואת שיניים הוא באנגלית? ובמילאנו?
לצערי המסלול לרפוש הוא רק באיטלקית ולמיטב ידיעתי זה ככה בכל איטליה. לאחרונה גם נודע לי שבפאביה המסלול לרפוש נסגר לזרים.

  • האם הלימודים מתאימים לאנשים דתיים? (מבחינת שבת, כשרות וכו)
פאביה שוכנת חצי שעה נסיעה ממילאנו שיש בה קהילה יהודית דיי גדולה. הרב צמח (בית חבד) נוהג לעזור מאוד לסטודנטים ישראלים, במיוחד בכל מה שקשור לדת, חגים, אוכל כשר וכדומה. מלבד זאת הלימודים עצמם לא מתקיימים בשבת וגם יום ראשון הוא יום חופש ככה שאין בעיה עם זה. ככה שלדעתי גם לאנשים דתיים לא צריכה להיות בעייה ללמוד פה. אני מצרף קישור לדף עם פרטים של הרב צמח ממילאנו במידה ומישהו מעוניין לדבר איתו ישירות:
http://www.this-is-it.co.il/viewtopic.php?f=25&t=85

  • איך שם? יש לך חב'רה? איך מסתדרים ככה 7 שנים בלי ישראל?
מבחינה חברתית הסתדרתי ממש טוב, יש לי כמה חברים איטלקים, כמה ישראלים ואם בא לי לצאת לבירה תמיד יש עם מי. החבר'ה הישראלים מבקרים הרבה בארץ וגם מארחים חברים שלהם מהארץ, שתמיד שמחים שיש איפה לישון ויש מי שיראה את המקום.


יש לכם שאלה שלא נשאלה פה? תרגישו חופשי לרשום אותה על הקיר של הקבוצה בפייסבוק
 
 

רשימת דיוור